My Babies :-)

View previous topic View next topic Go down

My Babies :-)

Post  JezzaBella on Sun Apr 05, 2009 1:47 pm

Just an intro and brief history of my critter kids. Just to bore you all with :-P

Here's Dancer, an appy mare I traded my adhd arab gelding for lol. She's apparently 11 and was sold to me as a 'been there done that' horse. She was on a secluded farm for some years, so the change was a lot for her. I don't ride her often but she gets oodles of attention and love. She's a sweet and calming horse to be around, has a ton of energy under saddle and it took me a while to teach her that just cause I'm on her, doesn't mean we're gonna rip it up lol. I look forward to taking her out to the trails this summer :-) I've loved appies since I was a kid and semi leased a few, I knew I'd have one one day.





Here's Diesel, my lil baby bs paint. He's 3 this June and our under saddle training is going great, I just started his in cart training last fall just before the snow fell. I'll be strapping the cart to him again soon once the snow melts more. I've had him since birth, and it was truly love at first sight. I never planned on raising a baby but I had to have him. I'm just keeping him a pleasure ride and cart pony. The goal is kid broke, for my nephew/nieces and maybe my own. He's gonna hit the trails with me this summer so we'll see how it goes.

flippin thru the pages of western horseman.


this is Diesel "spooking" lol



Dis is Bella, my clyde mix pmu rehab. Her past includes bronc training, pmu barn and the auction where she was purchased from a client and my husband INSISTED he buy her. I thought he was nuts, she was barely handleable. Couldn't touch her feet, could barely groom her. She was also inutero to a tb, which we didn't know about until her belly moved one day lol. After Spidey was weaned her training begun, I hired a friend and past client to help us cause she scared the hell outta me. But we quickly learned she isn't to be feared and in turn she learned the same of us. Since we've had her in the trails, took her camping and she was the groom's ride in at our wedding last august. I'm taking her to some shows and clinics this season, as well as another camping expedition, trail rides and getting her more used to the roads and commotion. She's got her quirks, like going 'feral' when she's turned out without her halter lol. But with a past like hers and starting training so late in life, she's doing better than I could ever have asked for.

Proud mama and baby. We sold Spidey to some very good friends and past clients who loved him since the day he was born. We were tickled pink to make them so happy. We'll breed her once to a Gypsy Vanner (definately keeping that one), but after that she's gonna be kid free lol






I got more critters to add, of the non horse kind. But I gotta get off this thing for now lol


Last edited by JezzaBella on Mon Apr 06, 2009 2:25 pm; edited 3 times in total (Reason for editing : add info)
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  Gypsy_Vanner on Mon Apr 06, 2009 8:55 am

Love the big guy!
avatar
Gypsy_Vanner

Posts : 45
Join date : 2009-03-26
Location : Edmonton, Alberta

View user profile http://www.albertahorserescue.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Mon Apr 06, 2009 10:20 pm

My non horse babies, I'm somewhat of a critter freak lol.

Courtney, aka: Oinkers... my pride and joy, had her since a tiny weaner (pun intended LOL). She lived in the house until her baby days were done and she needed more time to root and play. We've taken her camping, I used to take her to my dad's place in Spruce Grove as well... he was sick and she really picked him up. I had her at our wedding as well, we trucked her in with the quad and manure trailer (yes me the bride sat with her in the manure trailer, in my dress lol). She's free range around the barn and yard all day and goes in her stall with her hens every night. I don't think a single animal has ever made me laugh so much.

she likes the closeups, but worries about the camera adding ten lbs.



at the wedding, taking a break from workin the crowd


hmmm, so this is why she retired to her sleeping quarters so soon....


Courtney eating all the pretty flowers, tulips and daffodils are my favoritest happy flowers.


Now for the doggies, Diesel (border collie) Sobo (collie/shep) and Lucy (shepX). Lucy is the boss, as you can tell lol


A fun lil group shot of a bunch of them lol. Courtney and her girls were helping me clean up. chicken's names are Ella, Emma and Emily.


Bubbles, making sure his dander attacks our clothes before they even have a chance LOL


Chester, before he lost the tips of his ears and tail to -30 for two weeks (not the smartest cat, hid under our storage container)


Mow, just mowed out.


Just cause I know people likes pics!
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  myevenstar on Mon Apr 06, 2009 11:25 pm

The clyde X is sooo pretty, she has beautful eyes and has a very sweet look about her. I like all the color on your appy too.... very flashy!


You have a regular hobby farm there.... the picture of bella with the pig and dog and chickens is quite cute!
avatar
myevenstar

Posts : 101
Join date : 2009-03-31
Location : St Paul

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Tue Apr 07, 2009 7:52 am

Spanx! Bella is pretty timid, thinks the world is out to get her. But she's never one to freak out about her fears, I urge her through them. Funny, under saddle training was the easiest part... farrier training NOT so much but I found a fantastic farrier who isn't scared of her and is highly skilled with problem horses. I've never learned so much from a single horse I can tell you that much lol. Dancer I found online, on kijiji... I was actually looking for an english saddle and only read her ad because I was showing my husband what I had in mind for my first horse years ago. I wanted a red roan appy with a spotted blanket (but really, would love any colour of appy lol). Then I read on that she was open to trades, as I had an arab gelding that I didn't jive with. Turns out she loves arabs and has two already... So everything kinda fell into place so to speak. She's got some issues with stiffness and her front left leg as you can tell from the one pic of her left side she never fully puts her weight on it, farrier thinks it's an old splint. I don't do anything nutty with her, but i speculate she's done some kind of western gaming such as barrel racing. Maybe why the splint, too bad horses can't talk geeesh. She'll be an awesome trail horse and someone to fart around on bareback in the summer heat, I'm just happy hanging out with her she's the most quiet and sweet cuddly horse.

Blather blather huh? lol
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  mollyr on Sat Apr 11, 2009 9:50 pm

I remember Spidey! (him and my boy Altivo were in the same pasture)
avatar
mollyr

Posts : 56
Join date : 2009-03-27
Age : 24
Location : Edmonton

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  Gallamist on Sun Apr 12, 2009 8:32 am

LMAO At bubbles in the washer!!!!
avatar
Gallamist

Posts : 151
Join date : 2009-04-06
Age : 40
Location : Sherwood Park.

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Sun Apr 12, 2009 7:58 pm

mollyr wrote:I remember Spidey! (him and my boy Altivo were in the same pasture)

Oh hey you!!! I was sorry to hear you sold Salsa, I was just in love with that sweet lil mare! Alti sure has a fansastic lil personality on him, did you sell them both to the same home?

I miss that lil baby group, the babies are always so much fun... Such innocent lil critters they is.
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Sun Apr 12, 2009 8:00 pm

Gallamist wrote:LMAO At bubbles in the washer!!!!

I was waiting for someone to comment on that LMFAO, freakin cat is a freak.
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  dreamalittledream on Sun Apr 12, 2009 9:26 pm

I Loves all your critters, but Bubbles has to be the most entertaining thats for sure lmao... Razz
avatar
dreamalittledream

Posts : 40
Join date : 2009-03-24
Age : 57
Location : At the farm

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  mollyr on Sun Apr 12, 2009 11:31 pm

JezzaBella wrote:
mollyr wrote:I remember Spidey! (him and my boy Altivo were in the same pasture)

Oh hey you!!! I was sorry to hear you sold Salsa, I was just in love with that sweet lil mare! Alti sure has a fansastic lil personality on him, did you sell them both to the same home?

I miss that lil baby group, the babies are always so much fun... Such innocent lil critters they is.

I sold them to family friends. They have to little girls so it is the perfect home for the two of them. I plan on going to visit them soon.
avatar
mollyr

Posts : 56
Join date : 2009-03-27
Age : 24
Location : Edmonton

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  KiddingAround on Fri Apr 17, 2009 6:49 pm

That is quite the farm you have there!
Is that Diesel Mick and Ruby's baby?
avatar
KiddingAround

Posts : 65
Join date : 2009-04-05
Location : Beiseker, AB

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Sat Apr 18, 2009 12:36 am

KiddingAround wrote:That is quite the farm you have there!
Is that Diesel Mick and Ruby's baby?


Yup, the infamous DIEEEEESEL, lol.
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  Gallamist on Sun Apr 19, 2009 8:52 am

KiddingAround wrote:That is quite the farm you have there!
Is that Diesel Mick and Ruby's baby?

Yeppers!

He turned out to be quite the lil all round horse so far!!! He's such a good boy!
avatar
Gallamist

Posts : 151
Join date : 2009-04-06
Age : 40
Location : Sherwood Park.

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  KiddingAround on Mon Apr 20, 2009 9:24 am

I thought he looked familiar! What a cutie!
avatar
KiddingAround

Posts : 65
Join date : 2009-04-05
Location : Beiseker, AB

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  JezzaBella on Tue Apr 21, 2009 7:39 am

KiddingAround wrote:I thought he looked familiar! What a cutie!

Oh spanx! He'll never be big and georgous, but he'll always be cute and will always be my baby. He's just my fun pony, gonna get him back in that pleasure cart soon once I dig out some patience for all the strappys lol. Being short comes in handy, you don't look too silly riding ponies.
avatar
JezzaBella

Posts : 176
Join date : 2009-04-01
Location : Edmonton, AB

View user profile http://www.vershantieranch.20fr.com

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  KiddingAround on Tue Apr 21, 2009 9:23 am

Oh I hope there is an abundance of pics!!!!!!
avatar
KiddingAround

Posts : 65
Join date : 2009-04-05
Location : Beiseker, AB

View user profile

Back to top Go down

Re: My Babies :-)

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum